top of page

MEER OVER MIJ

De kunst van het leven. Leren luisteren naar jezelf. Durven praten in een taal die vorm geeft aan je gevoel, die maakt dat de ander je verstaat. Dat hij of zij niet alleen hoort wat je zegt, maar ook wat je bedoelt. En andersom. Open ogen open hart. Delen wat er echt toe doet. Weten wat de ander beweegt. Inspireren! En creëren. Van niets naar iets. Mensen raken. Samen. Maken. Dat is waar ik voor ga.

Al sinds 2009 werk ik als freelance projectcoördinator, communicatiemanager en presentator voor diverse culturele organisaties en initiatieven. Het liefst in krachtige en compacte teams, waar naast de grote lijnen ook aandacht kan zijn voor het kleine. Nog steeds doe ik dat iedere dag vol overtuiging en met enorm veel plezier. Hieronder neem ik je in 2.489 tekens en op zevenmijlslaarzen mee op pad; een dwarsdoorsnede van de opdrachten tot nu toe:

 

Vijf jaar lang dompelde ik me tussen 2010 en 2015 met hart en ziel onder in culturele wijkprojecten voor Typisch Den Bosch/Typische Producties, waarbij ik verslag deed van persoonlijke ontmoetingen op straat en vervolgens samen met bewoners en kunstenaars creatieve projecten lanceerde. Met allerlei soorten mensen, van jong tot oud. Een dagelijkse uitdaging als het gaat om inlevingsvermogen, mensenkennis en flexibiliteit. 

Als inwoner van de Brabantse hoofdstad zette ik me tussen 2013 en 2016 ook in voor diverse initiatieven om de stad spannender en sprankelender te maken voor jongeren en jonge ondernemers. B*THERE festival, RUiM Den Bosch, RUW, Kunstbende Noord-Brabant en RUiM Denkers & Doeners zijn daar voorbeelden van. Met WY projectbureau voelden we destijds zelf die behoefte, zaten we dichtbij het vuur én konden we verschil maken. 

In Helmond werd ik tussen 2017 en 2019 ingevlogen om voor De Cacaofabriek en Het Speelhuis mee te denken over en bij te dragen aan de ontwikkeling van een volwaardige marketing & communicatie afdeling voor beide organisaties. In 2018 behelsde dat o.a. (de coördinatie van) klantcommunicatie tijdens de verbouwing van het theater, ontwikkeling van een nieuwe visuele identiteit voor Het Speelhuis in samenwerking met Studio Boot en creatie van een campagne omtrent de officiële heropening van de Helmondse schouwburg. Een ultieme uitdaging op gebied van (schakelen tussen) strategie en uitvoering, samenwerking en timemanagement. 

Na een paar te gekke projecten voor Buurtbinders de afgelopen jaren, ben ik sinds begin 2019 officieel een vast onderdeel van het team. Met communicatie sta ik Maartje en Willeke bij in de professionalisering van hun bedrijf; waarbij Grijplaars steevast illustratie en ontwerp voor haar rekening neemt. Zoals alle Buurtbinders ga ik daarnaast ook mee op pad om opdrachtgevers te ondersteunen - middels bewonersbegeleiding, scholing of advies - en sta ik dus regelmatig middenin de praktijk: de wijk, het echte leven.

Gedreven door mijn passie voor muziek en podiumkunsten, host ik tussen de bedrijven door ook regelmatig live events. Vooronderzoek doen, voelsprieten uit, samen op pad. En dan presteren op het scherpst van de snede. Dat deed/doe ik voor o.a. Kunstbende, De Cacaofabriek, 24 Caraats, Theaterfestival Boulevard, Bevrijdingsfestival Noord-Brabant, RUW en Jazz in Duketown.

Oh ja, en voice overs, die verzorg ik ook. Voor bijvoorbeeld Canday, Mijn Den Bosch, Kwantum, Dayz.nl en Van Tilburg Mode & Sport

bottom of page